Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


2017, A Dal, Első középdöntője / kritikák

2017.02.11

angryangryangryenlightenedsmileysmileysmileyyesnodevildevildevil

 

maxresdefault-1-.jpgSzeretném megjegyezni és nem elégszer hangoztatni, hogy keressük A DAL-t, amelyet erre a versenyre akarunk kiküldeni. Aki figyelemmel kisérte az elmúlt évtizedek Eurovíziós Dalfesztiváljait, azok pontosan tudják, hogy milyen dalok nyertek. Mi küldtünk ki már nagyívű dalt, Csézy-t, aki ráadásul balladát énekelt, be se jutott a döntőbe, aztán küldtünk Wolf Katit, aki hátul maradt, a Célin Dion kinézetével. Küldtünk ki "karakteres együttest", Compact Disco-t, s hátul maradtunk. Aztán volt Magyarország képviseletében egy semmilyen, sehol sincs, nem ismerem előadót, ByeAlex-et, aki középmezőnyben végzett, a 10.-ik helyen és volt nekünk ám Kállay Saunders András-unk is, aki 5.-ik lett, második legjobb eredménye Magyarországnak és nem felejtem el megemlíteni Rúzsa Magdit, aki 9.-ik lett és a harmadik legjobb eredményét gyümölcsöztette meg nekünk. Na kérem szépen, volt itt minden, mint a zsibvásárban, mármint más szóval, az ócskapiacon!

 

b3-1-.jpgNos itt megfordult a zene minden fajtája, mert úgye Bayer Friderika lassú dallal hozta el a legjobb eredményünket, a 4.-ik helyet, aztán volt egy alkoholista Charlie előadónk is és egy dinamikus/táncoslábú Nox együttesünk, s mint a disznó eledele a moslék, amibe kerül ez is, az is, csak éppen viharosan teljesítünk a versenyen. Olyannyira, hogy ennyi év után is keressük a Dalt, keressük az előadót, de annak árán, hogy legyen műsor, legyen nézettsége a magyar állami televíziónak, semmi másért. Vagy/vagy alapon döntenek, hol ilyent küldenek, nem jön össze, akkor olyant küldenek, az se jó, megy a balhé, hogy kinek a kije nem jutott ki és kinek a kije miért van ott, s az mit keres ott, s Miért? - teszik fel a kérdést az ítészek a színfalak mögött. Most bekeményítettek, nem adnak választási lehetőséget a közönségnek, erőszakosan beledöngölnek a Döntőbe három előadót, akikről lehet tudni, hogy amilyen stílust képviselnek, azok rendje és módja szerint a verseny végén maradnak, mert hiába egy jó előadó és fantasztikus énekes Singh Viki vagy Radics Gigi, pont ott fognak maradni ahova került sajnos Lisa Angell. Azt is kijelenthetjük, hogy nem mindenki lehet Céline Dion vagy éppen Conchita Wurst. Egyszerűen azt nem értem, hogy a zsűri és az egész cica-mica szervezők, miért nem változtatnak a verseny koncepcióján, felépítésén és lebonyolításán? Nem magukért ülnek ott, hanem az országért, s ha ez nem tudatosul, akkor csak porkavarás. Természetesen ez a műsor is arról szól, hogy a népnek kenyér és cirkusz kell, s celebeket, sztárokat nevel ki, akik lelki betegek. Milyen koncepció az, hogy jó kritika kicsi pont egyik versenyzőnek, a másiknak jó kritika magas pont? Szimpátia döntés a zsűritől és nem szakmai. Sajnos, hogy a maguk hasznát nézi mind a négy zsűri és azt, hogy melyik előadóról tudnak majd hét bőrt nyúzni! Nem tudom, valahogy nem szégyeli magát az a négy ember, akik ítészeknek vannak kikiáltva!

Borzalmas volt amit kihoztak a versenyből a nagy lovak. Az elődöntőkben igazságos döntések születtek, de itt sajnos nem! Itt a barátság, a szimpátia és a jó tehénfejés reménye győzött, s nem a szakmailag az Eurovízióra született Dal! Egy reményem van, hogy a szavazó közönség a Soulwave együttest végig viszi a győzelemre, én is köztük vagyok. Igazából nagy vonalakban felvezetem, hogy kinek hány pontot adtam én, s érdekesebb kritikákat megjegyzem, vagy amit nagyon fontosnak tartok.

Soulwave - 9 pont

Singh Viki - 8 pont

Chase - 10 pont

The Couple - 6 pont

Spoon 21 - 10 pont

Radics Gigi - 7 pont

Henderson Dávid - 8 pont

Pápai Joci - 7 pont

Kanizsa Gina - 6 pont


Nálam biztosan tovább jutott volna Chase és a Spoon 21 holtversenyben és a Soulwave. A többit a közönségre bíztam volna. Ha a zsűritagok szerint annyira jó előadók a többiek, akkor hagyják a nézőkre, a közönségre vagy éppen ha úgy tetszik a rajongókra. De nem, mert a zsűri az köti az ebet a karóhoz. Mert a fejős tehén ha nem tejel, akkor nincs még alamizsna gázsi se! Szégyen amit ezek nyilvánosan művelnek a köztelevízióban. Na mindegy, a malacok már ettek és  A disznók orgazmusa 30 percig tart. (A következő életemben disznó akarok lenni…). A csótány kilenc napig él a feje nélkül, mielőtt éhen hal. (Az a disznó még mindig nem megy ki a fejemből). Ha a falba vered a fejed, óránként 150 kalóriát égetsz el. (Ezt ne próbáld ki otthon, esetleg a munkahelyen). A hím imádkozó sáska nem tud párzani, amíg a feje a törzséhez kapcsolódik. A nőstény úgy kezdeményezi... a szexet, hogy leszakítja a hím fejét. (Drágám, itthon vagyok. Mi a …?) A bolha a testhosszának 350-szeresére képes elugrani. Ez olyan, mintha egy ember átugrana egy focipályát hosszában. (30 perc. A mázlista disznó! El tudod ezt képzelni?) A törpeharcsának több mint 27000 ízlelőbimbója van. (Mi lehet ennyire finom egy tó fenekén?) Némelyik oroszlán 50-nél is többször párzik egy nap. (Még mindig disznó akarok lenni a következő életemben…inkább a minőség mint a mennyiség). A pillangók a lábukkal érzik az ízeket. (Ezt mindig is szerettem volna tudni.) A legerősebb izmunk a nyelvben van. (Hmmmmmm…. …). A jobbkezes emberek átlagosan 9 évvel tovább élnek mint a balkezesek. (Ha kétkezes vagyok, megfelezhetem a különbséget?) Az elefánt az egyetlen állat, ami nem tud ugrani. (Ezt jó hallani). A macska vizelete ragyog fekete fényben. (Csak ezt nem tudom, mennyit fizetett a kormány, hogy ezt kiderítse). A strucc szeme nagyobb, mint az agya. (Az emberek között is ismerek egy pár ilyet). A tengeri csillagnak nincs agya. (Erre is tudok példát az emberek között). A jegesmedvék balkezesek. (Ha váltanak, tovább fognak élni). Csak az emberek és a delfinek használják a szexet örömszerzésre. (Hát a disznó?? A delfinek hallottak már a disznóról?)

Nagyon tetszett az a fejlődés amit láttam a Soulwave-nál és lehengerelt a látvány. A 9 pontom csak azért volt, mert vártam a megerősítést a nézőktől, a rajongoktól és igen, mellettetek álltak és tovább vittek! Nagyon gratulálok nektek és sok sok sikert! Szurkolok nektek, de ahogy elnézem ezt a kihalt, latyakos négy Don Quijote de la Mancha -t, mert lehet elfognak lehetetleníteni. Singh Viki hozta a csodás formáját minden téren, de semmi plusszot, amolyan csendes tenger érzéssel. Chase-től egyszerűen kirázott a hideg, az előadástól, a hangodtól, a határozottságodtól. Megszületett a csoda, A CSODA! Ezt üzenem a zsűrinek is, hogy a szakmaiság nem tűr meg szimpátiát, barátságot, a szakma ,  AZ SZAKMA! Sajnálom, hogy nem jutottál tovább, egyszerűen ezt én fel nem tudom fogni, hogy hol élnek az ítészek, vagy egyáltalán tudják, hogy mit keresnek vagy hova keresnek? ( PERSZE KRITIZÁLOK ÉN ITT, AMIKOR TUDOM NAGYON JÓL, HOGY EZ ELŐRE EL VAN DÖNTVE, CSAK KELL A SZÍNJÁTÉK, A KENYÉR ÉS CIRKUSZ A NÉPNEK, MEG A FEJŐS TEHENEK!) - na mindegy! The Couple, jajj ... a srác azt mondta, hogy a dal hallatán azt szeretnék, ha az emberek magukba tekintenének és megszünne a külvilág ... tessék? Ez müködne az Eurovíziós Dalfesztiválon? Ne nevetessetek már, ti ezt komolyan gondoltátok? Mintha biliben lenne a fejetek, oh jaj! Idézek: "... nem hagyom magam, hogy elvakítsa önmagát a pillanat..." / "... Integetni kell és úgy, hogy közben tiszta szíved megszakad" - de "Vége van" - nekem valahogy nem reális ez az egész, nem akartam ide idézni az egész dalszöveget, de ha ízekre szedem, akkor ebből semmi nem marad. A dal azzal fejeződik be, hogy "emlékezz rá boldogan" - akkor most szenvedő vagy a szenvedést okozó énekli a dalt? Mert "Vége van". Ha a szenvedést okozója énekli, akkor nem kérheti, hogy emlékezz rá boldogan, ha a szenvedő énekli, akkor nem látom a jelentőségét, hogy azt kéri: emlékezz rá boldogan. Nekem úgy jött le, hogy a szenvedő alany énekli a dalt. Bonyolult, ez egy rejtvény, de jó, hogy nem jutott tovább. Frenreisz Károly meg annyi badarságot össze tud morzsolni, hogy már fájdalom. Ez nem tehetségkutató, ez nem bemutató, hanem egy verseny, még hogy a dal a közepétől fejlődik és előre megy. Áh, még jó, hogy nem megy rückwärts -ben. laughlaughlaugh Spoon 21 a legenergikusabb együttes ezzel a dallal és nagyon fiatalos, fiatalokról szóló, ironikus, szleng nyelvezetű fogalmazásban, reális igazságot tartalmazó sláger. Van hangulata és egy az egyben Eurovízióra való remek alkotás! Zsédának igazat kell adjak, mert a Spoon 21 hiteles, bulizos és slágeres dal tulajdonosai. Ellenben Caramel azt érezte, hogy a verzéket hátrább hagyta és a refrén következtét sugalta ezzel, szerintem meg egy teljesen jó koncepció. Teljesen rendjén van az, amit csináltak és ahogy csinálták. Radics Gigi jó énekes, nagyon tehetséges, örülönk, hogy van, de mégis egy tucat. Totálisan nagyívű ballada, mint Csézy dala, de nagyívű volt Wolf Kati-é is, na ez most akkor mire kell? Fogkrém reklámnak vagy fejős tehénnek? Egyediségről nem beszélhetünk, Zséda dühős 9 pontot adott, a Miki 8 pontjára, "te lepontozod? akkor majd én felpontozom!" Mint az óvodában. Henderson Dávid csalódást okozott nekem és 8 pontot adtam, de bevallom ez részemről talán még magas is volt picit, de nem változtat a lényegen. Egy előadó nem lehet puhány paszuly. Az ember egy megtörtént esemény után egy héttel azt mond amit akar és ezt vagy elhiszik vagy nem. Én nem. Rengeteg idő elteltével előrukkol azzal, hogy ez egy koncepció volt, az az egy versszak, amelyet megismételt ... . Ezt ott és akkor kellett volna elmondani, nem most. Mi történt? Megszületett egy második versszak, mert a szomszéd azt mondta. Ha a zsűri azt mondta volna, ugorj a kútba, akkor beleugrassz? Nem éreztem Henderson Dávidot a dalban, nekem ez most vontatott volt, elvesztette a fényét. Viszont szimpatikusabban artikuláltál az arcoddal, amit nagyon köszönök! Pápai Jociról nem tudom eldönteni, hogy arab, magyar vagy cigány. Azt tudjuk, hogy cigány, mert ezt mondta magáról, de ha nem mondaná és nekem kellene kitalálni, nem találnám ki. Aztán ez a dal is olyan, mint az ócskapiacon az ötágú gyertyatartó, amely a hívő asszonyokat szimbolizálja. Az asszony megjelenik s képviseli az összes hivő asszonyt, a zenében is öt stílust vélek felfedezni: magyar, cigány, török, arab és rap stílust. "Kemény vagy öcsém, csak nehogy a székely bicska törjön beléd?" - A művészet egyik elengedhetetlen kelléke az ízlés és ez nekem ízléstelen volt. Ezt a dalt már önmagában is összehasonlíthatom a zsibvásárral, vagy a moslékkal, vagy a vegyes zakuszkával, vagy a tanyasi buditartalommal. Nem beszélve a vigyoros szimpátia szavazást. Kanizsa Gina, sem az eszéről lessz híres. na mindegy. Színpad a tévé stúdiójában vagy a falunapokon, Arénában, Rendezvényközpontban vagy bárhol, nem változtat a tényen. Önmagadat kell add a színpadon. ne azzal törödjön az előadó, hogy a televízió stúdiójában más a színpad, nem ahhoz szokott hozzá. Akkor mihez szoktál kisanyám? A pincéhez? Ezekeből lesznek majd a nagyképű előadók akik majd nem mennek haknizni, akkor sem ha naponta zsiros kenyér csak a betevőjük. Totálisan kiakadtam ezen a versenyen. Amúgy, hogy jót is mondjak, a dal intro-ja és az egyházi instrumentális részek nagyon tetszenek. Nagyon jó, nagyon hatásos, ettől a dal, más lesz, mint a többi, igen ez egy mű, de nem versenyképes ebben a mederben.

VÉGE  

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

hozzászólás

(Jackdaw, 2017.02.15 22:55)

Tisztelt csongorattila87 !
Teljesen egyetértek az itt leírtakkal, ez egy bolhacirkusz volt. Nem is részletezem, mindenki érti (már aki akarja érteni) hogy miről beszélek. Egy megjegyzést azonban engedjen meg az Ön által leírtakkal: a "lessz" az helytelen, a "lesz" viszont helyes. Erre nem árt odafigyelni, főleg egy kritikus hozzászólásnál.

Üdvözlettel
Jackdaw

Re: hozzászólás

(Tschongor, 2017.03.19 17:29)

Köszönöm, igen tudom, az egy elírás és figyelmetlen voltam, nem vettem észre. Köszönöm, alkalom adtán kijavítom. :)